Begin met typen
  • Home
  • Over ECG
    • ECG in het kort
    • Certificaten
    • CO2- Prestatieladder
    • Vacatures
  • Diensten
    • Vooronderzoek
    • Risicoanalyse
    • Detectie
    • Benaderen en Veiligstellen
    • Vliegtuigberging
  • Nieuws
  • Projecten
  • FAQ
  • Contact
logo logo
  • call us 0031-24-6452409
  • Home
  • Over ECG
    • ECG in het kort
    • Certificaten
    • CO2- Prestatieladder
    • Vacatures
  • Diensten
    • Vooronderzoek
    • Risicoanalyse
    • Detectie
    • Benaderen en Veiligstellen
    • Vliegtuigberging
  • Nieuws
  • Projecten
  • FAQ
  • Contact
bron: https://www.go-fuelcard.com/nl/
23 mei 2022|BrancheGeen categorieProjecten
Posted by Dennis Lodewijk

Brandstofverbruik

De “bouwsector” en hiermee ook de explosievenopsporing heeft een belangrijke taak om klimaatverandering tegen te gaan en duurzaamheid te bevorderen. Met een directe vermindering van de uitstoot door dieselvoertuigen en materieel.

(HVO100) levert tot wel 90% reductie van de uitstoot van broeikasgassen (CO2). HVO diesel heeft een vergelijkbare chemische samenstelling als die van gewone diesel en levert dezelfde prestaties. Gelet op de criteria bij aanbestedingen kan het bovendien een concurrentievoordeel geven. Zo hebben wij bijvoorbeeld de aanbesteding van Waterschap Limburg gewonnen door onder andere het gunningsvoordeel te behalen met het verkrijgen van de CO2-prestatieladder.

Met het behalen van het raamcontract voor Waterschap Limburg houdt dit in dat de projecten die conform het raamcontract worden uitgevoerd er een specifiek beleid moet zijn om de CO2 te reduceren. Dit behelst veelal het toepassen van een reductie in brandstoffen of reistijd.

 

Wat is HVO100?

Dit is een met waterstof behandelde plantaardige olie die bedrijven helpt klimaatdoelen te bereiken door de uitstoot van broeikasgassen (CO2) deze per direct te verminderen. Dit is een fossielvrije en een directe fossiele-dieselvervanger.

Wat is HVO20?

Dit is een met waterstof behandelde plantaardige olie (HVO20) bestaande uit 80% diesel olie en 20% biodiesel. Deze combinatie is goed te gebruiken bij wat oudere machines die nog niet helemaal zijn ingesteld op het gebruik van de nieuwe brandstoffen. Wij maken van deze brandstof gebruik voor de projecten van Waterschap Limburg. Naast HVO 20 zijn er meerdere gradaties beschikbaar zoals HVO10, HVO30, HVO50 en HVO100. Het getal geeft het percentage biodiesel weer.

Interview gehouden op 21 april 2022 met onze ervaringsdeskundige; Bas Maassen.

Onlangs hebben wij voor een project al HVO100 toegepast, te weten project Gemaal Lange Heide. Dit is verwezenlijkt door onze eigen Bas Maassen. Wij hebben Bas gevraagd naar zijn ervaringen:

 

Wat vind je van de nieuwe brandstof HVO100?
Bas; Positieve ervaring, de kraan doet nog steeds wat hij voorheen ook deed. Ik merk dus niets aan de machine. Verder valt de geur mee doordat mijn tank nog half gevuld was met diesel waardoor het meer een 50/50 mengsel was. Verder viel het op dat de brandstof erg blank is tijdens het tanken, het lijkt net water. De geur doet wel denken aan plantaardige olie, een beetje zoals die uit de uitlaat van oude Duitse vrachtwagens.

Wel heb ik van andere machinisten gehoord dat de brandstoffilters sneller verstopt kunnen raken bij het verbruik van HVO. Hier heb ik zelf nog niets van gemerkt. Hierover valt dus nu nog niets te zeggen.

Bas bedankt voor dit interview!

Lees meer
21 mei 2021|ECGGeen categorieProjecten
Posted by Dennis Lodewijk

Bomruiming Volkel 2021

Een leuk enerverend project met bijzondere vondsten is een korte omschrijving die zeer passend is bij het opsporingsonderzoek op Volkel. ECG heeft op het traject meerdere objecten gedetecteerd en geïnterpreteerd. Deze objecten zijn vervolgens laagsgewijs benaderd en hieruit zijn interessante vondsten aangetroffen waaronder brandstoftanks van een Typhoon, 250 lbs doelmarkeerders, betonbommen en afwerpmunitie van 500 lbs tot 1000 lbs (zie aangetroffen objecten).

De ontstekers van de bommen zijn verwijderd middels een zogenoemde ‘raketklemplaat’ door de EODD. Dit systeem zorgt ervoor dat de ontstekers op de bom er op een dusdanig hoge snelheid uit worden gedraaid, waardoor de ontsteker onvoldoende tijd heeft om in werking te treden. Tijdens dit proces zijn er een scala aan factoren die van invloed zijn op de ontmanteling. Om de 500lbs en 1000lbs vliegtuigbommen veilig te kunnen ontmantelen heeft ECG in nauw overleg met de EODD twee terpconstructies gebouwd (zie bouw terpconstructies).

De bommen zijn na de ontmanteling getransporteerd naar een geschikte locatie om hier door de EODD op een veilige manier te worden vernietigd (zie vernietiging).

Tijdens de processen zijn er vele mooie foto’s gemaakt van de aangetroffen objecten, de bommen, de bouw van de terpconstructies en uiteindelijk de vernietiging. Deze foto’s zijn in de onderstaande drie tabbladen weergegeven. Het project is voorspoedig verlopen en ECG wil Rijksvastgoedbedrijf, de EODD en Vliegbasis Volkel bedanken voor de zeer prettige samenwerking.

 

Wesley van Rijsbergen
Projectleider Explosive Clearance Group

 

  • Aangetroffen objecten
  • Bouw terpconstructies
  • Vernietiging

Aangetroffen objecten

Bouw terpconstructies

Vernietiging

Lees meer
23 apr 2021|ECGGeen categorieProjecten
Posted by Dennis Lodewijk

LC Kamp Soesterberg

Voor de geplande bodemingrepen op het Logistiek Complex (LC) Kamp te Soesterberg heeft de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EODD) een explosievenonderzoek uitgevoerd. Bij deze werkzaamheden heeft ECG de EODD civieltechnisch mogen ondersteunen. Tijdens het project zijn er onder andere funderingen aangetroffen van twee oude Duitse bunkers. Dit en meer is te bewonderen in een uitermate mooi filmpje van de EODD!

https://www.ecg-group.nl/wp-content/uploads/2021/04/Drone-EOD.mp4
Lees meer
22 okt 2020|ECGProjecten
Posted by Dennis Lodewijk

Unieke samenwerking aan het spoor

In de omgeving van de spoorkruising aan de Rijksweg Noord te Elst worden momenteel diverse bouwwerkzaamheden gefaseerd uitgevoerd. De overweg in de 1e Weteringsewal is reeds vervangen door een viaduct en er zijn meerdere kruispunten opnieuw ingericht. Daarnaast wordt ruim een kilometer van de Rijksweg-Noord gereconstrueerd en de overweg vervangen voor een onderdoorgang.

De rol van ECG

Vanaf september 2017 heeft ECG diverse opsporingswerkzaamheden uitgevoerd in opdracht van de gemeente Overbetuwe om eventuele achtergebleven explosieven uit de Tweede Wereldoorlog uit het bovengenoemde werkterrein te verwijderen. Ter plaatse hebben in de periode 1944-1945 namelijk diverse grondgevechten en artilleriebeschietingen plaatsgevonden. Daarom werd er voorafgaand aan de geplande bouwwerkzaamheden uitgegaan van een verhoogde kans op het aantreffen van niet ontplofte munitie uit de Tweede Wereldoorlog.

Voor ECG vormde dit project een mooie uitdaging, mede doordat alle disciplines die ons bedrijf in huis heeft aan bod kwamen. Het leeuwendeel van de werkzaamheden bestond uit analoge- en digitale opsporingswerkzaamheden. Daarnaast werd er onderwaterdetectie uitgevoerd met duikers en vond er digitale waterbodem- en dieptedetectie plaats. De werkzaamheden waren complex vanwege de vele munitiesoorten die werden verwacht en de vele obstakels in het terrein. Bovendien werd er gewerkt in de ‘treinvrije uren’ om het treinverkeer zo min mogelijk te hinderen. Er werd prettig samengewerkt met diverse partijen, waaronder Salisbury Archeologie, Heijmans, Van den Heuvel en de combinatie van Mobilis en Hegeman.

Een ‘goede oogst’

Dat de werkzaamheden niet voor niets zijn geweest, blijkt wel uit de grote hoeveelheid aan munitieartikelen die her en der uit het voormalige oorlogsgebied tevoorschijn is gekomen. Er werden onder andere 10,5 cm en 15 cm brisantgranaten getroffen, alsook handgranaten en munitie voor granaatwerpers zoals PIAT (Projector Infantry Anti Tank) granaten. In totaal werden er ongeveer 60 brisant-, mortier- en handgranaten of restanten daarvan aangetroffen. Deze munitieartikelen werden in goede orde overgedragen aan de Explosieven Opruimings Dienst Defensie (EODD), die zorg droeg voor de vernietiging van het oorlogstuig.

Zo blijft ECG een actieve bijdrage leveren aan een mooiere, veilige en opgeruimde leef- en werkomgeving!

Lees meer
23 jun 2020|ECGProjecten
Posted by Dennis Lodewijk

Spoedklus in Twente

Aan de rand van de Lonnekerberg bij vliegveld Twenthe was het voornemen van een landeigenaar om ingrijpende grondwerkzaamheden aan zijn perceel uit te voeren. De wens was om een drainagesysteem aan te leggen op 1,5 meter diepte. Gezien de ligging van het perceel nabij vliegveld Twenthe heeft de eigenaar contact opgenomen met de veiligheidsambtenaar van de gemeente Enschede.

De gemeente heeft direct geacteerd door ECG te betrekken om het explosievenonderzoek uit te laten voeren. De klus stond onder druk, gezien het jaargetijde en de planning van de eigenaar om drainage aan te leggen, te ploegen en het land in te zaaien. Hierdoor had ECG maximaal 10 dagen de tijd om de werkzaamheden voor te bereiden, 6 hectare land te detecteren, te benaderen en eventuele aangetroffen munitieartikelen veilig te stellen.

 

Binnen 5 werkdagen hadden de OCE-deskundigen van ECG de klus geklaard. Doordat er gedurende een bombardement in augustus 1944 een groot aantal vliegtuigbommen terecht waren gekomen was het gebied verdacht op het aantreffen van afwerpmunitie. Dat het label ‘verdacht gebied’ niet onterecht was, bleek wel uit de vondsten. Zo is er een Amerikaanse 250 lbs brisantbom en een Franse brisantgranaat van een 60 mm mortier veiliggesteld. De vliegtuigbom werd op bijna 4 meter diep aangetroffen en bleek door de kleigrond uitzonderlijk goed geconserveerd te zijn. De gespoten letters en markeringen waren duidelijk leesbaar en de ontstekers (neus- en staartbuis) glommen. Nadat de explosieven waren gemeld en gecontroleerd door de EODD, kon het perceel worden opgeleverd. Het gevolg was dat de eigenaar op een veilige en verantwoorde manier, ruim binnen de verwachte tijd, kon starten met de geplande werkzaamheden.

 

‘ECG heeft er alles aan gedaan om de wens van de gemeente en grondeigenaar om de betreffende percelen snel te detecteren en te benaderen waarna de eigenaar spoedig zijn drainage in het perceel kon leggen en mais kon inplanten op de percelen. Zo heeft ECG kunnen opschalen in het project door van 1 benaderingsploeg naar 2 ploegen te gaan en konden ze door het uitvallen van een ander project een dag eerder beginnen. Als gemeente waren wij zeer content over de communicatie naar ons en de omgeving en de snelle aanpak van dit project. Ook werd het door ons zeer gewaardeerd dat de medewerkers van ECG ook de omgeving hebben geïnformeerd over de resultaten van de benadering.’, aldus dhr. M.C. de Jong, Senior technisch- en informatieadviseur Bodem, Water, Niet gesprongen explosieven & Ondergrond bij de Gemeente Enschede.

 

Lees meer
5 jun 2020|ECGProjecten
Posted by Dennis Lodewijk

Een bijzondere vondst op Vliegbasis Soesterberg

In opdracht van de Provincie Utrecht en het Rijksvastgoedbedrijf heeft ECG in samenwerking met BAAC (Bouwhistorie, Archeologie, Architectuur historie en Cultuurhistorie) opsporingswerkzaamheden onder archeologische begeleiding uitgevoerd op de voormalige vliegbasis Soesterberg. Terwijl ECG de verdachte locaties op het aantreffen van munitieartikelen benaderde en actief zocht naar Conventionele Explosieven (CE) concentreerden de medewerkers van BAAC zich op de archeologische waardevolle vondsten uit de benadering en het vastleggen daarvan. Op dinsdag 11 februari deden de conflictarcheologen van BAAC een buitengewoon bijzondere vondst.

Al weken werken ECG en BAAC op deze manier gezamenlijk op de voormalige vliegbasis Soesterberg. Bij het onderzoek zijn onder andere Duitse luchtafweerstellingen (Flak-Stellungen)  aangetroffen en zorgvuldig in kaart gebracht. Binnen het onderzoeksgebied zijn ook fundamenten van vooroorlogse gebouwen aangetroffen. Deze gebouwen werden tijdens de oorlog door de bezetter gesloopt voor de aanleg van Fliegerhorst Soesterberg, het Duitse vliegveld. Van de huizen bleven alleen de funderingen en enkele grote kuilen met bouwpuin en huisafval in de bodem achter. Tussen oude huisraad werd een bijzondere en buitengewoon goed geconserveerde zwarte uniformjas gevonden. De jas was ooit eigendom van een Nederlands sergeant-majoor van de Luchtvaartafdeling (LVA) die dienst deed op het vooroorlogse vliegveld. De jas dateert uit de jaren 20 of 30 van de vorige eeuw  en is nog voorzien van alle oud-Hollandse koperen ‘leeuwen knopen’ en twee chevrons (bijgenaamd bananenschillen). De Chevrons zitten onderaan de mouwen en zijn met goudkleurig koperdraad gestikt.

Afbeelding 1: Eén van de chevrons.

Afbeelding 2: Leeuwenknoop

BAAC heeft deze bijzondere vondst gedocumenteerd en afgevoerd voor verder onderzoek. De jas wordt geconserveerd zodat het behouden kan blijven en op een later tijdstip publiekelijk kan worden tentoongesteld. Aanvullend archiefonderzoek maakt het hopelijk mogelijk de jas toe te schrijven aan één bepaalde persoon.

Voor meer informatie over BAAC verwijzen wij u door naar:

www.baac.nl (archeologisch onderzoek)

Lees meer
15 mei 2020|ECGProjecten
Posted by Dennis Lodewijk

Een gecompliceerde bomruiming op vliegveld Gilze Rijen

In februari 2020 is Explosive Clearance Group gestart met de benaderingswerkzaamheden rondom de start- en landingsbaan op vliegveld Gilze Rijen in het kader van het project Vervangen Vliegtuigafreminstallatie van het Rijksvastgoedbedrijf.


Gilze Rijen, ooit een grote Fliegerhorst, is jarenlang het onderkomen geweest voor de zogeheten KG`s (Kampfgeschwaders: squadrons met bommenwerpers). Ook hebben jachtvliegtuigen en nachtjagers gretig gebruik gemaakt van het Brabantse vliegveld. Daarom is het vliegveld Gilze-Rijen meermaals het doelwit geweest van de geallieerden.

Fliegerhorst is de Duitse naam voor een grote luchtmachtbasis. De aanduiding is ontstaan voor de Tweede Wereldoorlog. Het was de aanduiding van een Duits militair vliegveld met de status van een zelfvoorzienend uitgebreid hoofdvliegveld.

Doordat het projectgebied verdacht is op het aantreffen van Conventionele Explosieven (CE) is er allereerst gestart met het uitvoeren van non-realtime detectie door Heijmans Bodem. Tijdens de detectie zijn er meerdere verdachte objecten gedetecteerd. En zo kon het gebeuren dat ECG, onder leiding van de senior OCE-deskundige Henk Kloosterboer, diverse verdachte objecten op het militaire vliegveld zijn benaderd. Gedurende de opsporingswerkzaamheden moesten de vliegbewegingen van de Koninklijke Luchtmacht ook nog eens ongehinderd door kunnen gaan. Een gecompliceerde opdracht, dat door de inspanning en nauwe samenwerking van Rijksvastgoedbedrijf met ECG succesvol is verlopen.

De benaderingen hebben geleid tot onder andere vondsten zoals metalen vliegstrips van de geallieerden, afval en munitieartikelen. Zo werden er 3 Britse Target Indicators (TI) van 250 lbs en ook een Amerikaanse 1000 lbs vliegtuigbom met een staart- en een neusbuis (ontsteking) aangetroffen. Alle alarmsignalen gingen echter af toen een Engelse 500 lbs brisantbom met een gevoelige ontsteker werd geïdentificeerd. Deze vliegtuigbom was gelegen op de meest ongunstige locatie op het vliegveld vanwege de vele omringende vitale kabels van Defensie.

Gevoelige ontsteker

De aangetroffen 500 lbs vliegtuigbom was uitgerust met een afgebroken staartpistool (mechanisme met een ontsteker), de No.37 met anti-demonteerinrichting. De ontstekingsinrichting werkt doordat een glazen ampul, door een draaiende impeller, wordt verpulverd waarna een chemische substantie vrijkomt en een celluloïde schijfje oplost. Zodra dit schijfje genoeg is aangetast kan een voorgespannen slagpinveer in een slaghoedje slaan waarmee de detonatie wordt ingeleid.

Gezamenlijk met de Rijksvastgoedbedrijf, de EODD, Defensie, diverse stakeholders en ECG is naar een zo efficiënt en veilig mogelijke oplossing gezocht. De aard van de aangetroffen munitieartikelen, de ligging tussen de vitale kabels van defensie, de geplande vliegbewegingen en het destijds aankomende evenement ‘Swift Blade’ zijn reden geweest om een passende en vlotte methode toe te passen. Deze oplossing bleek te liggen in een ‘Terp-constructie’. Een door ECG vaker ingezette beproefde methode.

Een Terp-constructie is een speciaal, op maat aangepaste bouwconstructie, waarin de EODD uiteindelijk extra beveiligd zijn werkzaamheden kan uitvoeren. Het is een constructie, die de bomscherven tegenhoudt en de ontstane luchtdruk op een gecontroleerde manier in een veilige richting leidt.

De bomruiming vond uiteindelijk plaats in het eerstvolgende weekend, omdat dan de minste vliegbewegingen op het vliegveld plaatsvonden. Vanaf vrijdag tot en met zondagochtend werd er driftig doorgewerkt om de beschermende Terp op te bouwen. Zoals afgesproken was alles keurig op tijd klaar en op zondagochtend konden de specialisten van de EODD in de beschermende constructie de ontstekingsinrichtingen succesvol veilig demonteren. Dit huzarenstukje werd door de militairen uitgevoerd met behulp van watersnijden. Tenslotte heeft de EODD de bomlichamen afgevoerd en gecontroleerd vernietigd op de Oirschotse Heide. Nadat iedereen weer weg was, heeft ECG de terp afgebroken en kon de Luchtmacht vanaf maandag weer haar baan gebruiken.

“Het totaalpakket aan werkzaamheden is naar volle tevredenheid van opdrachtgever het Rijksvastgoedbedrijf uitgevoerd”, aldus dhr. Kerkhoven projectleider van het Rijksvastgoedbedrijf.

Lees meer
9 okt 2019|ECGProjecten
Posted by Dennis Lodewijk

Bezoekersdagen bergingssite druk bezocht

Op de zaterdagen 28 september en 5 oktober werd, op de locatie waar onze bergingswerkzaamheden uitgevoerd worden, een open dag georganiseerd. Doel was iedereen kennis te laten nemen van het nut, de noodzaak, het werkproces en de tot dan toe aangetroffen vliegtuigresten.

Op 28 september werd de dag begonnen met een herdenkingsbijeenkomst. Deze werd muzikaal ondersteund door een ensemble van de koninklijk erkende fanfare St. Joseph uit Pey. Tijdens de herdenking werden diverse indrukwekkende toespraken gehouden, kransen en bloemstukken gelegd en een moment stilte in acht genomen voor de crewleden van de Short Stirling. Enkele schoolkinderen hielden hierna een voordracht. Aansluitend aan de herdenking trok het gezelschap, begeleid door ‘pipers’ (doedelzakblazers), naar de bergingslocatie van het vliegtuig. Twee historische, militaire vliegtuigen uit de verzameling van de Koninklijke Luchtmacht vlogen als eerbetoon aan de omgekomen vliegtuigbemanningsleden over de bergingslocatie.

Op het bergingsterrein is een expositietent opgezet waarin de tot dan toe geborgen zaken konden worden bekeken. Het bergingsterrein werd in de tweede helft van de middag opengesteld voor belangstellenden die niet aan de herdenking hebben deelgenomen. Geschat wordt dat er in totaal zo’n 4500 geïnteresseerden gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid om onze bergingssite te bezoeken.

Lees meer
30 sep 2019|ECGProjecten
Posted by Dennis Lodewijk

Nabestaanden bezoeken bergingslocatie

Afgelopen vrijdag brachten vier families van de gesneuvelde en vermiste bemanningsleden een indrukwekkend bezoek aan de bergingslocatie te Pey in Echt-Susteren. Onder leiding van projectleider Coen Cornelissen van onze Air Branch werd, na een korte wandeltocht, op de ontgravingslocatie uitgelegd hoe voor de Short Stirling zijn laatste vlucht was geëindigd. Aan de families werd getoond waar de motoren gevonden waren, hoe deze ten opzichte van elkaar in de bodem lagen en hoe we deze exact aan het motornummer hebben kunnen identificeren. Aan de hand van Royal Airforce-rapporten is achterhaald wat stuur- en bakboord was, waardoor de crash nader gespecificeerd is.

Hoewel het zeven van de grond nog niet is afgerond en het onderzoek dus officieel nog loopt, zijn er tot op heden geen stoffelijke resten aangetroffen. Om de families te laten zien hoe het bergingsproces verloopt, is hen vervolgens een uitleg gegeven over het proces van zeven, afspuiten, identificeren en het opslaan van de vondsten. Tenslotte is Coen Cornelissen iedereen voorgegaan naar de expositietent waar namens ECG een aandenken aan de berging is overhandigd aan enkele initiatiefnemers.  In overleg met de SOVB kreeg vervolgens ieder familielid een mooi schoon gemaakt tandwiel van de Short Stirling als aandenken mee.

Lees meer
27 sep 2019|ECGProjecten
Posted by Dennis Lodewijk

Minister en vicepremier Ollongren bezoekt bergingssite te Echt-Susteren

Afgelopen woensdag , 25 september 2019, was Minister van Binnenlandse Zaken en vicepremier K. Ollongren aanwezig op onze bergingssite te Echt-Susteren. Ze was niet alleen, ook politieke vertegenwoordigers van het Verenigd Koninkrijk en Canada waren te gast, net als familieleden van één van de omgekomen bemanningsleden.

De Minister opende de expositie die aanstaande zaterdag vanaf 14.30 uur tevens toegankelijk is voor publiek. De minister, de vertegenwoordigers uit het Verenigd Koninkrijk en Canada, de initiatiefnemers van de berging, afgevaardigden van de gemeente, de familieleden en overige genodigden lieten zich informeren door Bergingsofficier Majoor Bart Aalberts.

Bij de berging zijn tot op heden onder andere geborgen: 4 vliegtuigmotoren, vier propellernaven, 3 grote landingspoten tot een diepte van 4,5 meter, een stuk wiel, oliepompen, dynamo`s en een grote zeecontainer vol vliegtuigstukken, waarvan sommige delen tot minuscule deeltjes zijn verwrongen. De motoren bleken door de enorme impact van de crash verbrijzeld te zijn. Aan de hand van de gevonden motornummers konden met behulp van RAF archiefstukken bepaald worden wat de stuur-en bakboord motoren zijn geweest en hierdoor kon de inslaghoek van de bommenwerper worden bepaald, die ongeveer 80 graden moet zijn geweest.

Ook blijkt dat veel materiaal reeds kort na de oorlog door oudijzerhandelaren is weggehaald. Oud ijzer was geld waard waardoor er grootschalig jacht werd gemaakt op vliegtuigwrakken uit de oorlog. Tijdens de bergingswerkzaamheden zijn hiervoor ook harde bewijsstukken teruggevonden, zoals aangetroffen schoppen en een oude scheepshaak om het materiaal omhoog te krijgen.

 

Lees meer
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Categorieën

  • Nieuws
  • Projecten

Recente berichten

  • Armaex B.V. wordt onderdeel van Explosive Clearance Group BV
  • Brandstofverbruik
  • Avro Lancaster memorial flight boven Nederland: een vlucht die tot nadenken zet!
  • Biodiesel
  • Opschonen springput EODD met unieke zeef

Contactpersoon:
Dhr. Ing. R. (Richard) Jacobs
Nieuweweg 210
6603 BV Wijchen
Nederland

Postadres:
Explosive Clearance Group
Postbus 332
6500 AH Nijmegen
Nederland

Home
Over ECG
Projecten
Certificaten
Vacatures

Vooronderzoek
Risicoanalyse
Detectie
Benaderen en veiligstellen
Vliegtuigberging

© 2024 Explosive Clearance Group | Alle rechten voorbehouden | Privacy verklaring

  • English